Supremaţie a legii sau conformism ideologic? – Despre ţelurile şi conţinutul educaţiei juridice
Rezumat
Starea învățământului juridic depinde în mare măsură de starea generală a învățământului ca atare. Succesul și eșecul reformelor în domeniul învățământului se răsfrânge în mod inevitabil asupra învățământului juridic. În aceeași măsură, o schimbare semnificativă în bine ar putea avea loc printr-o voință politică menită să fundamenteze efectiv principiile statului de drept, prin intermediul unei "cartografieri" juridice aprofundate a principalelor domenii sociale. Un astfel de efort ar satisface atât disponibilitatea, cât și competența cadrelor didactice de a emite opinii juridice bine argumentate pentru toate problemele controversate care apar sau ar putea apărea în practica instituțiilor publice sau în alte relații juridice. În acest fel, cercetarea academică ar fi strâns legată de viața socială reală și ar răspunde mai bine la urgențele politice, economice și culturale ale comunității, iar procesul de învățare ar atinge o eficiență incomparabil mai mare.