Reflecţii asupra învăţământlui juridic românesc

sdiaconescu[at]law.ubbcluj.ro

Autori

  • ȘERBAN DIACONESCU Decan, Facultatea de Drept, Universitatea Babeş Bolyai din Cluj Napoca

Rezumat

Educația juridică, chiar dacă este percepută ca fiind predominant "tehnică juridică", articulează în mare măsură un sistem de valori pe care studentul le dobândește în învățământul preuniversitar. Formarea unor practicieni cu adevărat eficienți implică atât o cultură juridică încorporată într-un sistem mai larg de valori sociale, cât și, mai presus de toate, dezvoltarea gândirii critice și a abilităților cognitive care să permită dezvoltarea raționamentului juridic. Facultățile de drept trebuie să răspundă nevoilor mediului profesional, inclusiv prin oferirea de cursuri axate pe dezvoltarea competențelor studenților, vizând în primul rând dezvoltarea unor abilități care să permită o reflecție critică asupra efectelor normelor juridice asupra relațiilor sociale reglementate, inclusiv competențe transversale, cum ar fi formarea abilităților de a dezvolta un raționament juridic logic, formarea abilităților de a analiza practica judiciară relevantă sau capacitatea de a analiza și critica, după caz, normele juridice.

Publicat

31-01-2023

Număr

Secțiune

Articles