(In)Utilitatea unei reforme substanţiale în domeniul învăţământului juridic
sergiu.popovici[at]drept.uvt.ro
Rezumat
Acest articol interviu oferă câteva răspunsuri personale și subiective la o serie de întrebări despre învățământul juridic din România, atât generale, cât și foarte specifice. Ideea principală care reiese din conținutul răspunsurilor este că învățământul românesc, inclusiv cel preuniversitar, trebuie să se concentreze pe adaptabilitate, atât a sistemului în sine, cât și ca abilitate care trebuie transmisă elevilor și studenților. Orice reformă a învățământului juridic va trebui să se confrunte, pe lângă limitele învățământului preuniversitar, cu limitele ulterioare ale examenelor de admitere pentru profesii specifice. Până în prezent, niciunul dintre acestea nu pare să se îndrepte într-o direcție care să pună accentul pe adaptabilitate, ceea ce înseamnă că efectele reformei învățământului superior au un potențial limitat de succes real.
Publicat
Versiuni
- 20-04-2023 (2)
- 31-01-2023 (1)