Învăţământul universitar juridic românesc între tradiţionalism şi elitism. Aparenţa reformei

laura.stanila[at]e-uvt.ro

Autori

  • LAURA MARIA STĂNILĂ Facultatea de Drept, Universitatea de Vest din Timişoara

Rezumat

Învățământul juridic se află la o răscruce de drumuri. Toate provocările societății contemporane ar trebui să determine, printre altele, o reformă reală a învățământului juridic românesc. Dacă analizăm învățământul juridic în contextul învățământului general, observăm o lipsă generală de viziune și o insuficientă anticipare a efectelor pe termen mediu și lung ale unor experimente mai mult sau mai puțin inspirate. Dacă analizăm contextul de fond al învățământului juridic, observăm o abordare tradiționalistă, cu prea puțină deschidere către inter și transdisciplinaritate. Învățământul juridic ar trebui să aibă ca obiectiv principal formarea culturii juridice a oamenilor, oameni care să înțeleagă dreptul ca sistem, modul în care se corelează diferitele instituții juridice și care să nu aibă o abordare pur tehnică și punctuală a unei probleme juridice. Educația juridică ar trebui să ofere, pe lângă o pregătire teoretică solidă, viziune.

Publicat

31-01-2023 — Actualizat în 20-04-2023

Versiuni

Număr

Secțiune

Articles