Să începem cu De ce?

andreea.vertes[at]e-uvt.ro

Autori

  • ANDREEA VERTEŞ OLTEANU

Rezumat

Studenții sunt, în general, tineri, proaspăt ieșiți din liceu. Dreptul nu este o materie studiată în școală și le prezintă noi provocări: nu numai că trebuie să învețe dreptul, dar, și mai dificil, se află în situația de a învăța cum să învețe dreptul. În ceea ce privește personalul didactic, concurența universitară și "piața" învățământului superior aduc cu ele o nouă obsesie: satisfacția studenților ca imperativ central. Intensificarea cerinței de a fi receptiv la dorințele și nevoile studenților și "îndemnul" de a căuta satisfacția absolută a acestora intră în coliziune cu concepția clasică în educație, conform căreia o dezvoltare intelectuală durabilă poate fi obținută doar prin muncă, provocări și efort.
Educația juridică nu este ușor de scris. Te miști într-un peisaj bine cartografiat în care cu greu poți observa ceva ce nu a fost deja discutat. Acest articol își propune să prezinte câteva gânduri legate de contextul educației în general, al curriculumului și al examenelor, fără pretenția de a fi original, având totuși singurul merit de a fi onest.

Publicat

31-01-2023 — Actualizat în 11-08-2023

Versiuni

Număr

Secțiune

Articles